top of page
אתר זה נוצר על ידי חדש בגליל דיגיטל

לפני כחודש נפצעתי בתאונת דרכים כאשר רכב פגע ברכבי בעוצמה רבה מאחור

לפני כחודש נפצעתי בתאונת דרכים כאשר רכב פגע ברכבי בעוצמה רבה מאחורה, כתוצאה מתאונה זו אני סובלת רבות מהפגיעה בגב התחתון והצוואר-האם מגיעים לי פיצויים בגין פגיעות אלו ? איך אוכל לחשב את כמה פיצויים מגיעים לי?


תאונת דרכים מוגדרת "כמאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה"

זוהי ההגדרה הקלאסית למונח תאונת דרכים.(אך כמובן שיש מקרים נוספים העונים על הגדרת תאונת דרכים)

בטרם נצלול כיצד קובעים גובה נזק (פיצויים) קיימת חשיבות עליונה לקבוע את גובה הנכות ממנה סובל הנפגע. ומכאן קיימות 2 דרכים להערכת נכות רפואית:

א. במקרה ומדובר בתאונת דרכים בדרך למקום העבודה אנו נפנה לביטוח לאומי לשם הכרה במאורע כתאונת עבודה והנכות שתיקבע בוועדה רפואית היא הנכות המחייבת בתיק.

ב. בכל מקרה אחר, בהנחה כי יש ראשית ראייה לנכות (ממצא רפואי שממנו השופט יכול להתרשם י לנפגע תיוותר נכות ) ביהמ"ש ימנה מומחה מטעם ביהמ"ש והוא זה שיקבע את הנכות הרפואית על בסיסה יתנהל התיק.

חשוב להכיר בהקשר זה את המונח "נכות תפקודית" בעוד שדרגת נכות רפואית תיקבע בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי ביהמ"ש יקבע את אותה השפעה של אותה נכות רפואית שנקבעה על תפקודו של הנפגע. פיצוי בגין נזקי גוף לשני סוגים : נזק מיוחד/עבר ונזק לעתיד/נזק כללי.

נושא פיצויים תאונות דרכים הינו מורכב ועמוק עד מאוד ועל מנת לעשות תחשיב מדוייק יש להגיע לייעוץ בה

בהתאם למקרה .

חשוב לזכור שהאחריות בגין תשלום פיצוי לנפגע בתאונת דרכים הינה אחריות מוחלטת ומכאן יש לפנות לעורך דין המתמחה בנושא בכדי לקבל את הייעוץ והפיצוי הטוב ביותר.


bottom of page