top of page
אתר זה נוצר על ידי חדש בגליל דיגיטל

ביתי חזרה מביה"ס ויצאה לשחק בגן השעשועים בדרכה לגן נפלה ונחבלה. האם יש כיסוי בפוליסת ביטוח תלמידים?



אתחיל ואומר כי "ביטוח תלמידים" חל על כל תלמידי מדינת ישראל החל מגני ילדים, פעוטונים ועד לתלמידי תיכון - מתוך שאלתך עולה כי ילדתך כלל לא הייתה בבית הספר וחשוב להדגיש שני כללים חשובים בנושא זה :

א. פוליסת הביטוח תקפה גם כאשר התאונה התרחשה מחוץ לכותלי המסגרת החינוכית וגם כאשר התאונה ארעה שלא במסגרת פעילות המסגרת החינוכית.

ב. פיצוי בגין התאונה אשר מבוטחת על פי פוליסת "ביטוח תלמידים" אין צורך להוכיח רשלנות של הגורם המזיק אלא רק שהילד/ה היו מבוטחים. סעיף זה מקל ומייעל את התביעה עבור התובע בגין פוליסה זו.

סכומי הפיצויים הינם סכומים קבועים על פי חוק ובמקרים חמורים גובה הפיצוי יכול לטפס עד מאות אלפי שקלים וכל זה ללא צורך בהוכחת רשלנות ובנוסף ניתן יהיה לתבוע בעתיד גם את גורם הנזק (לדוגמא אם הילדה נפלה במדרכה ציבורית בגין רשלנותה של הרשות המקומית יהיה ניתן לתבוע גם את הביטוח תלמידים וגם את הרשות המקומית)

מעבר לפיצויים בגין נכות קבועה ומוות ניתן פיצוי גם עבור נכות זמנית במקרים בהם הילד הנפגע מרותק למיטתו על פי אישור רפואי ובכפוף לתנאים שונים בפוליסה, כמו כן אם לתלמיד הנפגע היו הוצאות מיוחדת בגין רכישת אמצי עזר רפואיים וכו כל אלו יוחזרו בהתאם להוראות הפוליסה .

התיישנות - ניתן לתבוע עד שהתלמיד הנפגע הינו בן 21 כלומר שלוש שנים מגיל 18.

נושא ביטוח תלמידים בתוך נושא נזקי גוף הגדול והמסועף וזה מצריך חשיבה לאיזה עורך דין לפנות. חשוב מאד לפנות לעורך דין הבקי בתחום נזקי הגוף על מנת למצות את מלוא זכויות הנפגע שכן ניהול תביעה שכזו מצריך ניסיון והכרות עמוקה עם תחום נזקי הגוף.

הייעוץ הינו כללי וראשוני ואינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עו"ד מומחה לנושא.





bottom of page